dilluns, de juliol 09, 2007

Llibres

llibresL'altre dia vaig passar per la llibreria Happy Books i no vaig poder resistir-me a comprar aquests dos llibres de cuina. S'ha de dir que estan de rebaixes, com sempre, i tots dos van sortir per 5€. Ara tenen molts llibres infantils i de cuina molt rebaixats. N'hi ha de cuina internacional, espanyola (per comunitats autònomes) i catalana (per comarques); jo em vaig decantar per aquestes dues cuines més properes.

Pel que fa a la cuina del Barcelonès en detallen moltes receptes (fideus a la cassola, paella parellada, bacallà a la llauna, braç de gitano, etc.) elaborades per la Mey Hofmann. I, a continuació, receptes elaborades pels grans cuiners: Oriol Balaguer, Ramon Freixa, Carles Gaig, Fermí Puig, Jordi Vilà, entre molts d'altres. També hi ha una recomanació final de restaurants i de fires i mercats.

El de cuina de Catalunya detalla, entre moltes més, les receptes d'escudella i carn d'olla, esqueixada, coca de recapte, escalivada, calçots, canelons trufats, xató, trinxat, suquet, fricandó, panellets, etc. i després hi ha un apartat per a la cuina d'autor amb receptes de cinc cuiners: Ferran Adrià, Xavier Pellicer, Joan Roca, Carme Ruscalleda i Santi Santamaria. Per últim parlen una mica de vins i de restaurants.

Tot correcte i bastant bé de preu.