diumenge, de febrer 26, 2006

Tiramisú

No tenim foto del tiramisu, només de la musakaAhir vam tenir convidats i el menú que vam fer va ser el següent:
- Crema de carbassó
- Musaka.
- Tiramisú. Un clàssic que acostumem a fer sovint quan tenim convidats i la veritat és que sempre agrada. A partir d’algunes receptes, l’hem adaptat de la següent manera.

Ingredients
3 ous, 150 gr. sucre, 250 gr. formatge mascarpone, 20-24 bizcochos de soletilla, cafè, -cacau en pols i un licor.

Preparació
Muntem les 3 clares d’ou per un costat; per un altre batem els rovells, el sucre i el mascarpone; a continuació afegim les clares muntades i ho batem tot intentant que hi hagi molt d’aire. Ja tenim el farciment. Hi ha qui aconsella deixar reposar la barreja ara perquè guanya en sabor; jo no ho faig. De fet acostumo a fer-lo d’un dia per un altre perquè sí que és cert que guanya sabor amb el repòs; a més, és una manera de tenir fet ja el postre i estalviar nervis al dia següent.
Agafem el recipient on volem fer-lo i fem una capa de “bizcochos” que prèviament suquem amb una barreja de cafè, llet, sucre i rom; és a dir, jo faig un talladet borratxo. Les receptes clàssiques només posen cafè – però jo ho trobo molt amarg- i un altre licor com l’amaretto. Cal anar amb compte a l’hora d’emborratxar-los per no fer-los massa mullats; un cop fetes les capes (jo en faig dues), s’acaba amb la capa de crema i per dalt es posa cacau en pols. Jo l’afegeixo al dia següent, unes hores abans de servir-lo perquè si el deixes molt de temps acaba agafant la humitat de la crema i no queda tan bé.

3 comentaris:

Anònim ha dit...

Ro i Ru,

Per molt bo que sigui el vostre tiramisú res no igualarà els pastissets fluorecents dels dijous a la Universitat.

De totes maneres jo prefereixo el bizkoflam, això si amb pinya...

Anònim ha dit...

Jo el faig semblant però amb 4 ous en lloc de tres.

Un truquet que tinc: en lloc de posar-hi cacau en pols (és a dir, cola cao) ratllo (en pols, també) amb el túrmix xocolata negra de cobertura. I guanya molt!!! Nyam, ja m'està agafant gana!

Ro ha dit...

Merci, ens apuntem el truc. Nosaltres li posem cacau en pols (el venen així), tot i que la xocolata li deu donar un gustet ben bo.