divendres, de maig 14, 2010

"Bizcocho" integral al cacau

bizcocho integral al cacau

Una recepta ben bona i ben saludable del llibre Cocina sana para los peques... y toda la familia editat per la Conselleria de Salut del Govern de La Rioja el 2009. Les receptes i les recomanacions dietètiques són de dues nutricionistes, Teresa Ponce de León i Elisa Cervera. El llibre té 172 p. i aquesta recepta la trobareu a la pàgina 163. A la introducció del llibre ens comenten els objectius.
"Nuestro objetivo con este libro es el de proporcionar a los padres recetas sanas y fáciles de realizar, así como recomendaciones sobre hábitos de alimentación saludable, contribuyendo de esta manera a promover la salud y prevenir enfermedades. La creación de hábitos alimentarios sanos durante la infancia es muy importante"
El llibre es pot descarregar aquí.


"Bizcocho" integral al cacau

1 iogurt desnatat natural (125 gr.)
1 sobre llevat químic (16 gr.)
2 ous petits (100 gr.) [els meus pesaven més]
1 mida iogurt de sucre moreno
1 mida de farina integral
1 mida de cacau en pols
1/3 mida oli oliva (20 gr.) [el meu terç pesava més]

Separar les clares dels rovells i muntar-les. Afegir el sucre a poc a poc i continuar batent. Afegir els rovells i la resta d'ingredients sense deixar de batre. Col·locar la barreja en una safata de forn prèviament greixada. Forn prèviament escalfat a 180ºC uns 45 minuts [jo el vaig tenir menys temps, vigileu que és molt petit].
Per fer-lo més gran es poden duplicar les quantitats [amb aquestes surt petitó].
Es pot cobrir amb xocolata fosa i adornar amb encenalls de xocolata.

Energia: 1.298 Kcal.
Hidrats de carboni: 202 g
Lípids: 36,9 g
Proteïnes: 39,5 g

Actualització: la recepta també queda perfecta en forma de magdalenes, amb aquestes quantitats surten 12 magdalenes boníssimes i molt esponjoses.

14 comentaris:

Gemma ha dit...

Ara mateix em descarrego el llibre. Si totes les receptes són tan bones com aquesta, segur que val la pena ;)

Replicant ha dit...

Té una pinta boníssima.....i a casa tinc farina integral, o sia que....Merci!

Mercè ha dit...

Oh, aquest bescuit té una pinta boníssima! Vaig a veure aquest llibre. ;)
Petons!

josep ha dit...

Deliciosa recepta.
Encantats de tornar-vos a llegir-
Una abraçada

la vella carmanyola ha dit...

ooooohhhhh! i tot és integral?? es genial perfecta per abans i desres d'anar amb bici ;))

Ara em miro aquest llibre que ens recomanes.

Ricard Sampere ha dit...

Cada dos o tres dies faig una "passejada" pels blogs que tinc recomanats al meu i sempre em trobava la "Mona Solidària"... M'alegro de veure de nou activitat!.

Replicant ha dit...

Ja l'he fet...excepcionalment bo...!. Recomano ratllar la xocolata en comptes de posar cacao en pols...:p

Ro ha dit...

Molt bona idea Replicant. Jo ho vaig fer amb cacau q no té sucre i ja estava prou dolç i amb gust de xocolata. Però amb xocolata ratllada deu ser boníssim (m'apunto la idea).

De fet aquesta recepta és una petita variació i amb mides més reduïdes de la típica coca de iogurt, en versió integral. Aquests dies he vist algunes versions que la fan afegint una rajola de xocolata (ummmm) a la versió de 3 ous, 3 mides farina, 2 sucre, 1 oli, etc.

Moltes gràcies per les visites i comentaris. Espero fer més receptes del llibre aquest, que tenen bona pinta i, a més, són acceptablement saludables. A veure si veig alguna d'aquestes als vostres blocs!

MªJose-Dit i Fet ha dit...

Merci pel llibre, em pareix boníssima aquesta recepta i tens raó hi ha que fer-la amb els nanos...petonets

Anònim ha dit...

Gràcies pel llibre!!!! El coc té una pinta boníssima!!! El penso fer!

Anniki ha dit...

Que bona que ha de ser! L'haig de provar un dia. Moltes gracies!!

Anniki http://gastroadikt.blogspot.com

Mike Davies ha dit...

雙眼皮手術一定要找整形外科醫師,電波拉皮拉皮手術哪一個效果較佳。植牙除了選擇醫師之外專業性之外,當然就要比較人工植牙價格囉!

Olga ha dit...

Moltíssimes gràcies per aquesta recepta i especialment pel link de descarrega del llibre ¡el trobo sensacional!

Un petó,

restaurants ha dit...

Your food photos are amazing! I’ve been lurking on your blog for awhile and finally thought I’d
say something…. your photography is excellent.