dijous, de gener 24, 2008

Crestes al forn

Sí, ja sé que és un menjar molt tradicional i tothom les ha fet, però és que surten molt bones. De fet, no sabia que es podien fer al forn i és aquí on he trobat el millor encert: surten molt menys greixoses i són més fàcils i netes de fer. Llegint el llibre de la Mireia Carbó La cuina salvavides, vaig veure que proposava fer-les al forn i no m'ho vaig pensar més. És cert que ella proposa uns farcits molt més originals que no pas el que he fet avui (per això anomena a la seva recepta "crestes inoblidables"):
  • Proposta 1 de la Mireia Carbó: per un paquet d'oblees per a crestes, 100 gr. salmó fumat, 100 gr. formatge brie, 50 gr. dàtils sense pinyol i 50 g. nous
  • Proposta 2 també de la Mireia: 75 gr. pernil salat, 100 gr. formatge brie o camembert, 100 gr. figues (fresques o seques) i 50 gr. nous.
  • Proposta meva: el farcit tradicional però no per això menys bo: 2 ous durs, una llauna de tonyina i tomàquet fregit. Es posen al forn (si es vol es pinten amb ou, jo no ho he fet i han quedat igualment bones, però més blanquetes) uns 10-20 minuts
Molt bones, no només acabades de fer sinó també al dia següent, fredes, és a dir un bon recurs per menjar de tàper. He de practicar amb altres farciments (incloses les propostes de la Carbó). I queda pendent l'opció de fer un mateix la pasta perquè precisament la que jo he utilitzat, les "empanadillas La cocinera" surten al llistat elaborat per Greenpeace de productes que utilitzen aliments transgènics. Per cert, que no hi ha fotu perquè les vaig fer ahir i ja no queda ni una!

19 comentaris:

starbase ha dit...

Disculpa la ignorància. Les crestes és la forma catalana de dir empanadillas?

Ro ha dit...

Sí, sí, starbase, les crestes són les EMPANADILLAS, a mi (que el català no és la meva llengua materna) em fa molta gràcia el terme.

Anònim ha dit...

Sóu uns degenerats que no teniu respetu per dingú. Aquestes coses de la maquinària moderna no serveixen per res.
El pa, com s'ha fet tota la vida, s'ha de comprar a la fleca. Deixeu-vos estar de maquinetes, crestes, "panets rodons que cunyelats estan mol bons". No respecteu les tradicions ni Catalunya, ni res...

I com pots dir que el català no és la teva llengua materna si ets de Solsona... ein?

El proper dia dedicaré unes paraules a la señora de Santa Pola

Anònim ha dit...

Ro, a ca meua en diem formatjades de ses empanadilles. Ses feiem amb carn capulada, formatge... I do, si t'han quedat tan polides que es que fas que no n'hia cap fotografia per veure-les? Avui és sa primera vegada que voltant per sa web he trobat es teu blog i realment és beníssim.

Anònim ha dit...
Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.
Anònim ha dit...

Sr Rius i Pajillero, vosté és molt de la mala educació i ha quedat ossoleto. Hauria de ser més asertiu i obrir la ment a noves formes de fer el pa de cada dia i veuria que les panificadores són una eina molt de la utilitat domèstica i enriquidora.
Així que el convidem a que se calle la kabeza. Perquè com diria mi Ru, vosté és un cabezabuque.

Anònim ha dit...

Ru-Ro ha estat sense voler, em pensava que el bartomeu era el que tu ya sabes, l'hiperactivo i... resulta que no.
Bartomeu, perdona'ns el mensa de la xenufobia.

Anònim ha dit...
Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.
Anònim ha dit...

Jo flip amb voltros, jo me pens que si no teniu cosa millor a fer com a mínim podrieu deixar a s'altres tranquils.
Ro, continuo pensant que es teu blog és beníssim encara que algun bobo se dediqui a deixar aquests missatges.

Anònim ha dit...
Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.
Anònim ha dit...

Havia visitat aquest web tant instructiu d'altres vegades però buff... quin mal rotllo. No penso tornar més!!!!

No haurieu de tolerar aquesta disbauxa baix cap concepte.

Anònim ha dit...

Oh. my god i'm fliping too, like Bartolomiu. What is hapening in this lovely blog?? I visited this many times before but todat i'm very surprise with that indigned disbauxa. Although i'm a housewife and cook, i have my sentiments and i'm very hurtin with mr Pallerols

Unknown ha dit...

Les crestes sempre entren be, jo les vaig fer plenes de diferents verdures tallades a quadrets i previament potxades amb una mica d'oli d'oliva, van agradar molt

Mar Calpena ha dit...

Què ens està passant?

Per cert, jo vaig provar la segona proposta de la Carbó i ni fred ni calor. A més, em va sobre farcit per parar un tren (que no em senti la Magdalena Álvarez, que se les copiarà).

Gemma ha dit...

A mi també m'agraden més fetes al forn, no queden tan greixoses...
Les crestes també pots farcir-les amb coses dolces i coure-les igualment al forn: de cabell d'àngel, de mató i mermelada... Queden boníssimes i és molt resulton!

Ro ha dit...

Magda, provarem amb verdures potxadetes

Mar Calpena, tenim uns amigüitos que estan una mica pa-llà... i les propostes de la Carbó, el Ru me les té prohibides pq no li agraden les coses dolces barrejades amb la resta

Gemma, provaré amb mató i melmelada... què bo, pq amb mel del sortir-se oi?

Pavlito / Bisteles: porteu-vos bé, que ja sou pares de família! Aprofiteu tota la vostra energia per fer pans pel dissabte 16

Ru ha dit...

Acabo d'esborrar tres comentaris passats de voltes que, tot i ser de bons amics amb ganes de jugar, eren clarament ofensius per a la resta. Perdoneu tots plegats aquests excessos dialèctics.

Bisteles, Pavlito: feu el fotut favor de comportar-vos. Escarniu-nos a nosaltres, però deixeu al marge la resta de gent, que no té la immensa joia de conèixer les vostres simpàtiques i expansives personalitats. I sinó anireu a les respectives perquè us pentinin ben pentinats...

Ro ha dit...

Bartomeu, no sabia que es diguessin formatjades, quin nom més maco i quin bon farcit. No he pogut fer foto pq me les he menjat abans!. I perdona aquests "personatges" de la blogosfera, ni cas!

Jen-a, no pensis que hi ha mal rotllo, únicament s'han confós entre ells (es pensaven que "dialogaven" entre ells) però no són mala gent. Torna quan vulguis!

Lupe ha dit...

Vaig utilitzar aquest crit de venedors de crestetes i casquetes en un relat: "panets rodons que cunyelats estan molt bons" i araem demanen d'on ho vaig treure. Cunyelats deu venir per l'acció de tancar-los prement la mitja lluna un cop doblegats?