dijous, d’octubre 09, 2008

Estofat de vedella

Estofat de vedella

Avui una recepta amb l'olla ràpida. Fa temps que la tinc i li dono molt poc ús, tot i que és una manera ràpida de cuinar i en teoria conserva millor els nutrients dels aliments. És una adaptació del receptari que porta l'olla a pressió ràpida Fagor, que és la que tinc jo.

ESTOFAT DE VEDELLA amb olla ràpida (per unes 4 persones més o menys)

Carn de vedella a trossos (uns 600 gr.)
Patates (unes 4 petites)
Pèsols (uns 200 gr.)
Ceba, all, pastanaga
Julivert, sal, pebre, orenga, llorer, farina
Mig got de vi
Mig got d'aigua (de bullir els pèsols)

Posem un cassó amb els pèsols a bullir (els meus eren congelats i calien 10 minuts). Reservar l'aigua.
Posem l'olla al foc amb oli i ofeguem la carn de vedella amb una mica de sal i pebre. Jo també vaig posar canyella i nou moscada que m'encanta.
A continuació posem la ceba i l'all a trossos. Afegim una cullerada de farina procurant que no es torri massa.
Afegim mig vas de vi blanc, mig vas d'aigua de bullir els pèsols, el julivert, llorer i orenga (o les herbes que un vulgui). Tanquem l'olla i la deixem 14-16 minuts en la posició 1 (els minuts compten a partir del so de l'aire sortint zzzzz)

Posem l'olla sota el raig de l'aixeta perr obrir-la més ràpidament i afegim les patates. Tanquem i les deixem 5-6 minuts.

Obrim i afegim els pèsols.

11 comentaris:

Cuinagenerosa ha dit...

ro, a mi em passa com a tu,que l'olla ràpida a penes la faig servir, però un estofat de vedella en mitja hora bé paga la pena intentar-ho!

Gemma ha dit...

Sí, amb l'olla a pressió a mi també em passa el mateix... no penso mai a fer-la servir. Un clàssic de tota la vida fet en un moment!

Irene ha dit...

Hola Ro! magnifico estofado,en casa nos gusta mucho y cocinar con la olla rapida, nos alluda atener más tiempo libre en la cocina.
Yo tengo tres ollas de tamaños diferentes la más grande asusta cuando la saco! tamaño restaurante,jajaja.
Gracias por visitar mi blog!

Un beso

Anònim ha dit...

El estofado queda perfecto en la olla express, rapido y bueno.

La Taula d'en Bernat ha dit...

Caram! Quina bona pinta aquest estofat!!! Sembla el de la meva mare... Ara que ve el fred el provarem, però hauré de tenir paciència perquè no tinc olla a pressió. Potser serà un regal de Reis... Jeje!

Mai ha dit...

Hola Ro , la carn d´estofar és una d´aquelles coses que faig a l´olla rápida , mai és com un xup xup però va d´allò més be.

A favor de l´olla he de dir que ajuda molt a la cuina sobre tot quan hi ha pressa i és un gran estalvi
d´energía que al preu que l´estem pagant..........

Una abraçada maca

Ro ha dit...

Gràcies a tots per les visites i els comentaris.

Utilitzo poc aquesta eina però l'he de treballar una mica més. Crec que encara no l'he agafat el punt a la carn perquè em va quedar bé però no super tendra. Potser hauré de deixar una mica més de temps a fer "xup-xup", enlloc de 15 minuts, provar amb 30 minuts.

Marta ha dit...

Tinc un muntó de receptes atrasades per llegir. Poquet a poquet aniré posant-me al dia. Aquest estofat te una pinta de morirse.

PD. Feliç dia mundial del pa

Geraldo Maia ha dit...

Hola Ro,
És un grande placer estar visitando tu agradable y interessante blog.
Saludos desde Brazil:
Geraldo

Unknown ha dit...

Hola!

Yo soy bastante desastre cocinando y hoy utilizo la olla ràpida por primera vez, acabo de añadir la patata, cómo huele eso!! hoy voy a triunfar!! Muchísimas gracias !!

Unknown ha dit...

Hola!

Yo soy bastante desastre cocinando y hoy utilizo la olla ràpida por primera vez, acabo de añadir la patata, cómo huele eso!! hoy voy a triunfar!! Muchísimas gracias !!