divendres, de desembre 22, 2006

Canelons

canelonsJa tenim enllestits els típics canelons de Sant Esteve, els que farem el 26 de desembre, i, per descomptat, ja els tenim convenientment congelats. El Ru s'ha endut a la feina un parell de racions, per a ell i el seu company de feina, per tastar-los. Sembla ser que han quedat bé (la fotu és d'avui mateix que se'ls han cruspit).

A l'hora d'elaborar-los vaig tenir present diverses receptes però al final em vaig decantar per la típica que fa ma mare i només vaig ometre algun ingredient per intentar fer-los amb el mínim de calories possibles. Vaig posar a rostir:
  • Carn de vedella, carn de porc, pit de gall d'indi i pit de pollastre
  • Ceba, pastanaga, tomàquet, all, julivert i llorer
  • Vi blanc, sal, pebre, nou moscada (que m'encanta), canyella, i no sé si li vaig posar alguna cosa més.
I res, tot això fent-se a poc a poc a la cassola (feia una oloreta...) i després picar-lo i a omplir canelons. N'he fet 60 i els he congelat tots, fins i tot la pasta que ha sobrat i que ja veurem com la farem (pot ser una lasanya?).

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Sencillamente buenisimo, felicidades de corazón!!, me gustaria hacerte una pregunta: cual es el aparato que se utiliza, para el relleno de los canelones?, me refiero al rustido, muchas gracias y besos.

Ro ha dit...

He leído que hay quien utiliza una manga pastelera para el relleno de canalones, pero yo no lo he probado. Yo los relleno poniendo una porción de la pasta dentro de cada canalón, ayudada con una cuchara (y las manos para darle forma!)