dijous, abril 03, 2008

Pastís de poma

Tros de pastís de pomaEl vaig tastar a casa de la meva sogra i vaig quedar entusiasmada. Un pastís de poma molt recomanable, una mica laboriós però val la pena. La recepta és de l'àvia Remei, la Remei Ribas Aguilera, La Cuina de l'Àvia Remei, Valls: Cossetània, 2002.

PASTÍS DE POMA (de l'àvia Remei)
4-6 pomes
6 ous
1 iogurt natural
175 gr. sucre (2 mesures de iogurt)
200 gr. farina (3 mesures de iogurt)
1 sobre llevat químic
suc llimona, mantega

Separem els rovells i muntem les clares a punt de neu.
Pelem les pomes, les tallem en mitja lluna ben primes i aboquem el suc de la llimona perquè no s'oxidin.
Batem els rovells amb el sucre, afegim el iogurt, després la farina i per últim les clares a punt de neu. Afegim el sobre de llevat.
En un motllo rodó de 24 cm i alt (perquè puja bastant) posem capes de pasta i de poma tallada alternativament. Finalment a sobre es posa una mica de mantega i sucre damunt les pomes.
Forn ben calent i es deixa més o menys una hora. Als 25-30 minuts es pot baixar la potència. Quan el ganivet surti net vol dir que ja està cuit.

pastís de poma

8 comentaris:

gina ha dit...

que bó.
felicitats

Gemma ha dit...

Fantastica! La tipica coca de poma de les d'abans... les que ens feien les avies per esmorzar...
Amb aquesta proporcio de poma ha de quedar molt bona i amb molt gust de poma... mmmm!

Ester ha dit...

Opino el mateix que tu, jo l'he fet algun cop i està boníssim!
Ester

Bea ha dit...

Que rica Ro.... me encantan las manzanas.... y esta receta no la había visto nunca.. una par de dudas: intecalas las capas de manzana con la masa y al final.. en la parte de ariba le pones cubitos de mantequilla y espolvoreas con azucar....Es así no?? y a que temperatura pones el horno.. y luego bajas la temperatura... jolin si al final hablo "catalá" leche!!!! Un beso. Bea

Ro ha dit...

Bea, sí, es como dices, tu catalán es excelente! en la parte derecha del blog hay un traductor de CA-ES que va bien (sólo hay que pinchar y ya te lo traduce, aunque en este caso traduce incorrectamente "yemas" por óxidos pero en fin!).

Yo lo de la mantequilla por encima no lo hice (se me olvidó al final) pero seguro que le da brillo y gusto. Y la temperatura, no lo ponía en la receta, yo debí poner 180-200º pero un poco según tu intuición y tu horno (pq el mío va como quiere). Y después se baja porque al ser una pastel grueso necesita tiempo.

Queda muy bien, porque se nota la parte de bizcocho que tiene un gusto excelente, intercalada con la manzana (más húmeda). Y, como dice Gemma, es un poco la típica tarta de "antes".

La Cocina mia ha dit...

Ay chiquilla, como tiene que estar este pastel de manzana. Se ve jugoso y esponjoso.
Y además lo le leído estupendamente con tu traductor. Una maravilla.

Y un abrazo pa tí.

Bea ha dit...

Gracias Ro... lo probaré, de verdad... ah y el traductor va genial.....Un beso y gracias. Bea

Marta ha dit...

Pero quina pinta més bona te aquest pastís. L'he de provar aviat.

Besets