dilluns, de juny 16, 2008

Cistells per al pa

cistelles de paUn nou estri per a la cuina: cistells de fermentació de pa; fruit de la proposta de l'Iban: Unámonos para comprar cestos de pan (una utilidad de servicio público de ¿Te quedas a cenar?). L'organització del grup de Barcelona va ser tot un èxit ja que ell la coordinava. Les cistelles són de l'empresa Brotformen.de i jo vaig demanar (copiant-me de l'Iban, per cert) la 1.4 i la 2.3, de 22 cm. i un quilo, un de polpa de fusta i l'altre de canya. Que per a què serveixen? cito les paraules del mestre:

"... cestos para fermentar pan, banastillos. Son unos compañeros muy útiles para el panadero: facilitan la labor de formado y fermentación, ayudan a crear buenas cortezas y posibilitan hacer panes de masas muy ligeras sin que estos se desparramen durante la fermentación (además, son muy bonitos). En mi blog son fáciles de encontrar, tanto por las características marcas que algunos dejan en la corteza del pan (estrías, líneas, círculos), como porque a veces los muestro mientras hacen su labor (...) El fundamento del cesto es que tú pones ahí la masa y la dejas fermentar, luego la volteas y sale sola, ¡flop! (...) En la página [Brotformen.de] recomiendan los de pulpa de madera para iniciarse, por la falta de mantenimiento (en la propia página vienen las instrucciones de limpieza). Según mi experiencia, los de pasta de madera aguantan las masas líquidas igual de bien que los de mimbre y lino, y sí que son más fáciles de mantener, la verdad es que han salido muy buenos. El de caña que tengo lo uso para masas más medias y sólidas, nunca le he puesto una muy líquida. El resultado también es muy bueno" (Iban dixit)

Encara les hem de provar.

9 comentaris:

Mònica ha dit...

Hola, que bé que ja t'han arribat, jo li vaig deixar un comentari a l'Iban, però ja sé que he arribat tard, igual que li vaig dir a ell, si us entereu d'algú que estigui interessat i volgui fer una comanda, jo m'apunto.
Una abraçada.

Gemma ha dit...

A mi també se'm va passar aquesta proposta de l'Iban :(
Espero veure ben aviat pans amb les marques d'aquests motlles... deuen quedar molt xulos!

Gent jove pa tou ha dit...

Encara no he entès massa bé, perquè serveixen?

La cocina azul ha dit...

Quina rábia que e fet tard,a veure si la próxima arribo a temps

Disfrutals molt

Petonets

a n i s h i ha dit...

Nosotros también los hemos recibido ya. El grupo de Valencia también ha sido un éxito, me encargué de hacer el pedido y todo nos ha salido bien.
He hecho tu Pastis de poma bretó y qué bueno, vengo a decirte que lo voy a colgar en mi blog, a mis hijas les ha encantado, sencillo y muy bueno.
Un abrazo.
Ana
Que disfrutes los cestos, he estrenado uno y son una maravilla.

Ro ha dit...

Podeu veure la utilizació de les cistelles a la nova entrada.

Gent jove pa tou, de fet no "serveix" per a res concret. És un motllo per deixar el pa fermentant i sense haver de posar res més que una mica de farina o fins i tot res (i no cal posar oli). Després només has de bolcar-lo a la safata del forn. T'estalvies haver de manipular-lo, a més pot quedar una marca maca... és un utensili "pijo" per recreacions de pa. Per a masses líquides pot anar molt bé perquè t'estalvies manipulacions; mireu l'entrada de l'iban.

Núria ha dit...

Ains..Ro que ara m'has donat una envea, amb aquest cistellet tan xulo!! Ja fa tens que m'els miro...i no sé si comprar mes trastos...o no...jeje..

Micaela ha dit...

Hola sóc la Micaela on puc aconsseguir un motlle d'aquests per el pa?? M'ho podeu dir si us plau? Gràcies.

petonets

Ro ha dit...

Micaela, ho sento però no sé on pots aconseguir-lo. Jo vaig formar part de la iniciativa aquesta que comento a l'entrada d'unir-nos per demanar moltes cistelles a l'empresa Brotformen.de http://www.brotformen.de/ per estalviar-nos les despeses d'enviament. No sé si això ho pots trobar d'una altra manera.