dimecres, de març 21, 2007

Tarta de Santiago

Tarta de Santiago

Ahir vaig intentar fer una de les receptes de La Cuina de casa, una web deliciosa sobretot per als amants dels dolços. Només veure les fotos del seu bloc un queda meravellat i sembla que menges per la vista. He intentat la Tarta de Santiago perquè m'ha semblat molt senzilla i realment surt molt bona (el tros que falta me l'he menjat jo!) . Us enganxo la seva recepta:

4 ous
200g d’ametlla en pols
200g de sucre
1 llimona

Separar els rovells de les clares. Barrejar els rovells amb el sucre, la pell de la llimona ratllada i l’ametlla en pols. Muntar les clares a punt de neu i afegir-les amb compte per tal que no s’abaixin. Abocar la mescla en un motlle de 24 cm untat amb mantega i farina. Coure la tarta a 180º durant 25 minuts. Opcionalment, espolsar per sobre sucre en pols per marcar la creu de Santiago.

2 comentaris:

Gemma ha dit...

Té molt bona pinta!
M'alegro que t'hagis animat a fer alguna de les meves receptes... Aquesta me la va passar una companya de feina i és un èxit segur! ;-)

Ro ha dit...

Veig aquí, una variació que podria fer-se:
Tarta de Santiago de Maruxa

* 250 g. almendras molidas
* Azúcar glasé
* 125 g. harina
* 6 huevos
* 250 g. azúcar
Batimos los huevos y los mezclamos con el azúcar hasta que quede una masa blanca. En otro recipiente mezclamos bien la harina y la almendra molida.
Una vez tenemos las dos mezclas preparadas, las unimos y removemos hasta conseguir una masa homogénea. La introducimos en un molde redondo engrasado y enharinado que hornearemos a 180ª durante 45 minutos.